Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 07 Des 2004 12:44:36

InnleggSkrevet: 03 Jan 2012 15:19:24    Tittel: Det norske folk 1814 Svar med Sitat

Jeg leser i Slekt & Data nr.4/11 om prosjektet DNF-1814. Jeg er interessert i å delta i prosjektet, men savner informasjon om den praktiske gjennomføringen. Forhåpentlig kommer det mer etter hvert.
Jeg har registrert kirkebøker i endel år, men opplever nå at sluttbehandlingen tar mer og mer tid. Derfor stiller jeg spørsmål ved tidsaspektet. Dersom transkriberingen skal foregå på vanlig måte (fullstendig registrering av alle opplysninger, korrekturlesing, usikkerhetssjekk osv.) vil dette neppe kunne gjennomføres innen juni 2013.
F. eks. har jeg registrert 2 bøker i 2009. Disse ble korrekturlest i 2010, og sendt inn til sluttbehandling i mars 2010. Disse er fortsatt ikke ferdigstilt, nærmere 3 år etter at registreringen begynte. Så derfor er spørsmålet: Hvordan ser man for seg at prosjektet tismessig skal kunne gjennomføres?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 07 Des 2004 05:14:55

InnleggSkrevet: 05 Jan 2012 01:28:42    Tittel: Re: Det norske folk 1814 Svar med Sitat

Hei Knut!

1814-prosjektet har ingenting med DIS å gjøre, det er helt og holdent arkivverket som styrer dette.

Mer info kan du finne her: Lenke til 1814-prosjektet

Hilsen
Remi
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 07 Des 2004 12:44:36

InnleggSkrevet: 05 Jan 2012 12:53:15    Tittel: Re: Det norske folk 1814 Svar med Sitat

Takk for henvisningen - jeg har ikke vært klar over dette prosjektet, og antok at registreringen skulle følge de vanlige retningslinjene.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet