| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 29 Sep 2008 10:01:03 Innlegg: 24 Bosted: LØKKEN VERK
|
Skrevet: 04 Jan 2012 00:05:43 Tittel: Hører ikke til her ,men lokalhistorie for sandviken. |
|
|
Hei
Legger inn for dette for ei som letter etter historien til et hus .
Er det noe som kan noe ,kjener noen som kan eller vet hvor vi kan finne opplysninger om det.
Så vil jeg gjerne vite så jeg kan sette deg/dere i kontakt med henne.
Repslagergaten 2B. Bydelen er sandviken, hele området tillhørte fra starten av gården Ladegården
Vet dere noe mer om dette huset? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 04 Jan 2012 10:13:56 Innlegg: 3 Bosted: BERGEN
|
Skrevet: 04 Jan 2012 10:17:26 Tittel: Re: Hører ikke til her ,men lokalhistorie for sandviken. |
|
|
Heisann folkens! Det er jeg som lurer på dette her. Jeg hadde helt glemt at jeg var registrert her inne jeg
Men hvis det er noen som vet noe, så kan dere da godt bare skrive her, eller sende meg en PM
På forhånd tusen takk for hjelpen! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 04 Mar 2009 01:31:10 Innlegg: 326 Bosted: LØVENSTAD
|
Skrevet: 04 Jan 2012 16:00:13 Tittel: Re: Hører ikke til her ,men lokalhistorie for sandviken. |
|
|
Hei
Uten å vite hva dere er på jakt etter - kunne kanskje det være fornuftig å ta kontakt med Bergen Byarkiv.
https://www.bergen.kommune.no/byarkivet
Arvid D. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
|
Skrevet: 04 Jan 2012 20:42:38 Tittel: Re: Hører ikke til her ,men lokalhistorie for sandviken. |
|
|
Tusen takk for innspill Jeg skal ha meg en liten lete runde nede i byen når jeg er frisk. Da skal jeg både innom bibiotek, byantikvaren og da kan jeg jo stikke innom byarkivet med det samme I mellomtiden så prøver jeg å finne ut så mye som jeg bare klarer på nettet  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
|
Skrevet: 04 Jan 2012 20:49:29 Tittel: Re: Hører ikke til her ,men lokalhistorie for sandviken. |
|
|
Hei
Min erfaring med byarkivet som ligger i gamle Hansabygget er veldig bra. Igjen uten å vite hva du søker tittet jeg litt på Nasjonalbiblioteket NB.no som pussig nok har noe om repslagergaten 20 B (tyve b)hvor bla annet filmen løperjenten er innspilt. Det er ikke snakk om trykkfeil her?
Arvid D |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
|
Skrevet: 04 Jan 2012 22:31:04 Tittel: Re: Hører ikke til her ,men lokalhistorie for sandviken. |
|
|
Jeg er bare på leting etter historien til huset, enkelt og greit
ja jeg vet den filmen ble spilt inn nede i veien her Så det er ikke noe skrivfeil nei
Det jeg er litt sjokkert over er at jeg finner ikke noe om brannen som var her på 70-tallet  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
|
Skrevet: 05 Jan 2012 09:32:05 Tittel: Re: Hører ikke til her ,men lokalhistorie for sandviken. |
|
|
Hei
Greit da er det litt mere å gå etter. Mulig Bergens Tidende har et arkiv som avdekker noe av dette.
Arvid D |
|
| Til Toppen |
|
 |
|