Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 08 Mai 2007 11:35:08

InnleggSkrevet: 07 Feb 2012 13:05:09    Tittel: skifte av pc Svar med Sitat

Jeg har en windows xp maskin stasjonær som jeg bruker Fam Tree maker 2006 på.
Jeg ønsker nå å skifte til ny bærbar maskin med Windows 7 .Spørsmålet mitt er om jeg kan få problemer med dette. Er det noen som har prøvd det.
Eva
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 01 Des 2004 06:57:15

InnleggSkrevet: 07 Feb 2012 18:52:59    Tittel: Re: skifte av pc Svar med Sitat

Det burde gå bra om du installerer Family Tree Maker 2006 i f.eks. C:\FamilyTreeMaker.

Derimot vil jeg tro du kan få problemer om du installerer i forvalgt valg som vil være i C:\Programfiler\<FamilytreeMaker??*> da eldre programmer skriver data, f.eks. databasen. til samme katalog Og det skaper problemer da Windows 7 sperrer for all skriving der uten å måtte gi administratorpassordet. Det løser nemlig Windows 7 "elegant" ved å skrive til en fil utenfor det beskyttede området, men leser fra den beskyttede filen, resultat, du taper alle registreringer hver gang du starter fordi den beskyttede basen er alltid tom.

Ved å lagre programmet i egen katalog direkte på rota så omgår du dette problemet.

Oppgraderer du til siste Family Treemaker vil jeg tro slikt problem er løst og du kan trygt instalere sammen med alle andre programmer i c:\Programfiler

*Jeg bruker ikke FTM selv og derfor angir jeg underfolderen til FTM innen vinkler da jeg har ingen anelse om virkelig katalognavn som kan være FTM, Family tree maker etc. etc.

Håper det hjelper.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 17 Okt 2007 07:33:23

InnleggSkrevet: 07 Feb 2012 18:54:39    Tittel: Re: skifte av pc Svar med Sitat

Jeg vet ikke hvordan det er med Family Tree maker, men jeg tror ikke det er noe problem.
Selv bruker jeg Legacy 7 på en stasjonær maskin med XP (32 bit). Installert Legacy på en bærbar PC med Windows 7 (64 bit). Tok en backup av data- og mediafiler på en minnepinne og tilbakekopierte dem til den nye maskinen.
Jeg vil tro dette er mulig for alle seriøse slektsprogram såfremt det ikke er problem med å kjøre programmet under Win-7 (64-bit).

Mvh Paul
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet