Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 02 Mai 2009 01:32:02

InnleggSkrevet: 14 Feb 2012 23:24:57    Tittel: Hvorfor havner www.disnorge.no til Bing? Svar med Sitat

Hei

Noen ganger når jeg skal inn på disnorge sine sider (skriver www.disnorge.no i adressefeltet), havner jeg stadig inn på Bing sine sider. Selv om jeg prøver flere ganger MÅ Bing gi seg til kjenne og liste opp en rekke linker. Er det noen som hvorfor det skjer? Er det Disnorge selv som har lagt seg inn der av en eller annen grunn?

Uansett, det er fryktelig irriterende å bli loset til et helt annet sted nå jeg vet hvor jeg vil og ikke trenger en masse andre linker å måtte trykke på for å komme videre.

Mvh
Vigdis
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 16 Jan 2008 11:32:37

InnleggSkrevet: 14 Feb 2012 23:32:30    Tittel: Re: Hvorfor havner www.disnorge.no til Bing? Svar med Sitat

Hei det skjer ikke hos meg.Hvilken nettleser bruker du? Mange ganger kan det være greit å bytte.Dette kan også skje hvis du har lastet ned noe annet fra nettet.

Mvh.Lisbeth
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 17 Okt 2007 07:33:23

InnleggSkrevet: 14 Feb 2012 23:33:59    Tittel: Re: Hvorfor havner www.disnorge.no til Bing? Svar med Sitat

Det kan komme av at du ikke starter med "http://" (uten anførselstegnene)

Nå vet jeg ikke hvilken nettleser du bruker. Selv bruker jeg Opera og noen ganger Internet Eksplorer. I begge disse kan man enkelt lagre favoritter.

Mvh Paul
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 12 Nov 2005 08:11:03

InnleggSkrevet: 15 Feb 2012 15:13:37    Tittel: Re: Hvorfor havner www.disnorge.no til Bing? Svar med Sitat

Hvis du kommer rett i Bing så er det iallefall ikke noe som DIS-Norge gjør bevisst. Prøv andre nettlesere, eller bruk bokmerke (som Lisbeth og Paul allerede anbefaler Wink)
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 21 Feb 2010 09:50:23

InnleggSkrevet: 15 Feb 2012 15:34:28    Tittel: Re: Hvorfor havner www.disnorge.no til Bing? Svar med Sitat

Kanskje dumt spørsmål, men er du sikker på at du skriver i adressefeltet og ikke i bing-søkefeltet?
Det er vanlig at adressefeltet er kombinert søke- og adressefelt, men hvis du skriver full adresse med www. først så burde det ikke aktivere søkemotoren.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 02 Mai 2009 01:32:02

InnleggSkrevet: 15 Feb 2012 19:07:42    Tittel: Re: Hvorfor havner www.disnorge.no til Bing? Svar med Sitat

Hei

Skriver adressen fullt ut www.disnorge.no, og jeg har dobbeltsjekket flere ganger at jeg skriver i URL-feltet. Det er ikke her gang det skjer, men når det først av og til skjer, så vil ikke Bing gi seg, selv om jeg prøver flere ganger.

Jeg bruker IE, og har ikke hatt problemer med den nettleseren tidligere. Det var iallefall greit å vite at det ikke er noe DIS har gjort bevisst, så takk for svar alle sammen.

Mvh
Vigdis
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 01 Des 2004 06:57:15

InnleggSkrevet: 15 Feb 2012 21:12:08    Tittel: Re: Hvorfor havner www.disnorge.no til Bing? Svar med Sitat

et dumt svar kanskje, men beste løsning er å avinstallere Bing Smile

Velg heller Google som utgangskatalog, mye bedre.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 01 Mar 2009 11:13:34

InnleggSkrevet: 26 Feb 2012 16:54:28    Tittel: Re: Hvorfor havner www.disnorge.no til Bing? Svar med Sitat

Med IE 8:
I menylinja:
Verktøy > Alternativer for Internett > Generelt.
Under Søk - Endre søkestandarder: Klikk på Instillinger, da kommer du til "Se og håndter tillegg for Internet Explorer". Klikk på søkeleverandør og følg instruksjoner.

Hilsen Arne Einar.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet