|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Site Admin
Ble registrert: 14 Jul 2004 07:55:25 Innlegg: 183 Bosted: STORD
|
Skrevet: 17 Nov 2004 22:34:16 Tittel: Min morfar het Olaf Gravdahl.Var det kanskje på A. Landrogs |
|
|
Navn: Stein Schinstad
Hei. Jeg driver litt med slektsforskning. Min morfar het Olaf Gravdahl. Han var orgelbygger, evt. ansatt på orgelfabrikk, og bodde flere år i Haugesund rundt omkring år 1900. Men jeg kan ikke finne noe om dette noe sted. Var det kanskje på A. Landrogs orgelfabrikk?? Hvor skal jeg lete for å finne ut av dette? Jeg har ikke funnet Olaf på folketellingen 1900....
Hilsen
Stein
s-schin@online.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 22 Nov 2004 09:05:32 Innlegg: 13 Bosted: BERGEN
|
Skrevet: 24 Nov 2004 22:13:04 Tittel: Re: Min morfar het Olaf Gravdahl.Var det kanskje på A. Landr |
|
|
Se artikkelen "Eit særprega innslag i Haugesunds næringsliv - A. Landrogs orgelfabrikk", s. 79-93 i Årbok for Karmsund 1977-1983, utg. Haugesund 1983. S. 85 er to udaterte fotografier fra verkstedet, blant de navngitte personene er en Gravdal (fornavn ikke oppgitt). S. 86 er nevnt arbeidere hos Landrog "i denne tida", litt upresist men antakelig omkr. 1917: "... Som maskinarbeidar dreiv ein mann ved namn Gravdahl, ...".
Vennlig hilsen
Richard Johan Natvig |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|