Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 07 Jan 2012 09:41:37

InnleggSkrevet: 23 Okt 2012 20:44:30    Tittel: Oppslag bygdebok for Melhus området Svar med Sitat

Hei lurer på om noen har anledning til og gjøre opp et oppslag om denne familien er omtalt i bygdebøker for Melhus området. Alternativt fortelle hvilket bind/bok gården er omtalt så jeg lettere kan se etter selv.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&fil namn=f18011653&gardpostnr=36&personpostnr=958&merk=958#ovre
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

InnleggSkrevet: 23 Okt 2012 20:52:13    Tittel: Re: Oppslag bygdebok for Melhus området Svar med Sitat

Jeg mente familien Arnt Arntsen og Mari Bresvendsdatter, det er jo flere familier på gården.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 21 Des 2004 10:25:40

InnleggSkrevet: 23 Okt 2012 21:33:03    Tittel: Re: Oppslag bygdebok for Melhus området Svar med Sitat

Hei!

Finner familien i Melhusboka bind 2, s. 206.
Det står ikke så mye, men forfatteren mener at Arnt må ha kommet fra Støren. De kom til Melhus i 1778, men flyttet siden ut igjen.
Disse barna er oppført:
1. Arn f. ca. 1777
2. Ola f. ca. 1789
3. Lars f. ca. 1792

Arn f. ca. 1777 hadde en sønn som også het Arn f. 1802. Han bodde i Teigaåsen i Flå. Familien hans er omtalt i bygdeboka for Flå. I Melhusboka er dette alt som står om familien.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 23 Okt 2012 21:51:58    Tittel: Re: Oppslag bygdebok for Melhus området Svar med Sitat

Tusen takk for god hjelp, var ikke så mye nytt og hente der da. Skal se om jeg finner mere opplysningen om hvor de kom fra. Denne familien kom til Åfjord i 1802. Se denne debatten.

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=62004&highlight=hol tesvik

Jeg stammer ned fra deres datter Gunhild, om noen tilfeldigvis skulle vite noe om hennes andre mann Sivert Pedersen opphav, han var tydeligvis også innflytter til Åfjord, men det er ikke opplyst hvor han kom fra, så det blir vel en vanskelig sak og finne ut av, men det skader jo ikke og spørre
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet