Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 08 Sep 2009 07:39:27

InnleggSkrevet: 20 Nov 2012 23:21:29    Tittel: Angående Nore 1, og anleggarb.( Er det registret noe )? Svar med Sitat

Very Happy Min mor Else Ninni Pedersen, f, 4.10.1920, og hennes søster Lilly ble bortsatt på gården Kolandsrud ,de tok omsorgen for barna . Mye bråk og fyll ved anlegget må være grunnen. Min mor har fortalt at de var små hadde bod på toppen av rørgaten til kraftværket, og på en gård ikke lagt fra brua , litt oppe i åsen når du kjører inn til Rødberg. årene 1920 til 1925. Jeg søker etter faren ?: Aksel Emanuel Pedersen, Født 1894 fra Nessodden,Bærum, han var anleggsarb. de årene på Nore kraftværket`?
Kan det ha blitt registret noe i komunne, i.h.t. sykekassen eller lønn fra kraftværket. Kanskje i kirkebøkene ved flytting. Min mor og tante er døde nå,( jeg håper og finne aksel?)
Very Happy v.h.asbjørn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 09 Mai 2010 01:22:17

InnleggSkrevet: 20 Nov 2012 23:40:11    Tittel: Re: Angående Nore 1, og anleggarb.( Er det registret noe )? Svar med Sitat

Hei !

Ikke noe nytt med opplysninger fra før som også er greit å vite ?
http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=539849&highlight=&s id=e468a93d994c9d80356f74d1df64d09e

Lykke til videre.

Mvh. Magne.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 24 Mar 2010 02:38:30

InnleggSkrevet: 21 Nov 2012 00:36:04    Tittel: Re: Angående Nore 1, og anleggarb.( Er det registret noe )? Svar med Sitat

Hei
Jeg har søkt litt om Nore kraftverk/anlegg. Fant denne siden: http://www.statkraft.no/om-statkraft/historie/

- "trykk" på pil til høyre til 1925 blir blått, der står det litt, men det er også et kamera å "trykke" på, da kommer det opp et bilde fra byggingen.

- jeg har også sendt en epost til Statkraft og spurt om det finnes "mannskapslister" over de som arbeidet der.

Hører jeg noe fra Statkraft, legger jeg inn svaret her. Smile

Er mer om Nore her: http://www.flommer.no/numedalslagen/side.cfm?ID_art=121
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 08 Sep 2009 07:39:27

InnleggSkrevet: 21 Nov 2012 14:01:17    Tittel: Re: Angående Nore 1, og anleggarb.( Er det registret noe )? Svar med Sitat

Hei.til dere alle Very Happy
Very Happy Jeg ser du har funnet Aksel før (836) har ikke sjekket bra nok om anene, i.h.t.Aksel så er det flere etternavn. .Håper du finne mere oplysninger om anleggarb.ved både Nore 1 og Hakavik-kraft. Very Happy men det du har funnet om min mors fadder tror jeg er riktig. Det stemmer godt med barna til søstren til Inga Mathilde. Moren til min mor kommer fra Krågstad i Ski. (har funnet alt om hennes aner.)Jeg skal en tur til Nore komunne og søke litt .Håper F.T i 1920 kanskje kan føre til å finne Aksel?.m.v.h,asbjørn.(bor på Fiskum)
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 22 Nov 2012 14:49:05    Tittel: Re: Angående Nore 1, og anleggarb.( Er det registret noe )? Svar med Sitat

Hei Asbjørn
Jeg ble oppringt av en hyggelig kar fra Statkraft i går angående min epost-forespørsel om Aksel Emanuel Pedersen og "mannskapslister".
Det er ingen oppklaring ennå, men de hadde en del i arkivet fra Nore-utbyggingen på 20-tallet.
- i denne forbindelsen har jeg sendt en sms til deg på tlf. 97006465.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 24 Des 2012 03:05:03    Tittel: Re: Angående Nore 1, og anleggarb.( Er det registret noe )? Svar med Sitat

Bekreftelse har kommet, riktig Aksel Emanuel Pedersen var han vi hadde funnet her: http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=111021&highlight=
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet