Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 26 Apr 2013 06:43:13

InnleggSkrevet: 02 Des 2012 20:24:50    Tittel: Hæge Aasmundsdatter Øvrebø f 1753 Svar med Sitat

Hei,

jeg leter etter forfedrene til Hæge Aasmundsdatter Øvrebø f 1753. Hun ble gift med Saamund Olsen Øvrebø. Hæge kom muligens fra Røyndal i Øyfjell.

Hvilken bygdebok skal jeg lete i? Har prøvd Vinje og Rauland I-IV uten hell. I Seljord V, finner jeg henne på side 672 uten at det blir nevnt noe annet enn at hun kommer fra Øyfjell.

Kan dette være anførselen i kirkeboka for introduksjonen til Hæges mor etter Hæges fødsel/dåp? (Kirkebok for Lårdal 1753. Øyfjell ble ikke tatt inn under Rauland prestegjeld før midt på 1800-tallet. Mener jeg å huske). Høyre side, venstre kolonne, nest nederste anførsel:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7990&idx_id=7990&uid =ny&idx_side=-65

Faren kalles her Osmund Røndal.

mvh
Erlend Kvalvaag
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 18 Nov 2004 01:04:50

InnleggSkrevet: 02 Des 2012 21:23:35    Tittel: Re: Hæge Aasmundsdatter Øvrebø f 1753 Svar med Sitat

Hei,

Ref. Lårdalsoga side 479, gården Røyndal.
Skifte 6.4. 1782 etter Åsmund Torgeirson, g.m. Sigrid Olavsdtr. Born: Torgeir (myndig, på Vasend), Olav 19 år, Asbjørn 15 år, Hæge g.m. Såmund O. Øverbø, Ingrid g.m. Knut Knutson.

Mvh
Ole Bjørn
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 26 Apr 2013 06:43:13

InnleggSkrevet: 02 Des 2012 21:32:38    Tittel: Re: Hæge Aasmundsdatter Øvrebø f 1753 Svar med Sitat

Takk skal du ha!

Hadde litt problemer med å forstå at Øyfjell hverken tilhørte Rauland/Vinje eller Seljord, men Lårdal

Very Happy

Erlend
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet