Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 05 Jan 2005 12:47:12

InnleggSkrevet: 25 Apr 2013 18:54:13    Tittel: Hitterdal batch 139 stilling 3. pers og navn gård Svar med Sitat

1.) Trenger hjelp til stillingen på datteren, hun er nummer tre.

2.) Og - hvor mye skal skrives på gårdsnavn, her står Pladsen Notodden u. g. Hvaala.

3.) På samme batch står på en gård: Handelsstedet Notodden, skal ordet 'handelsstedet' være med?

Når jeg spør om hvor mye av gårdsnavn så er det fordi jeg har valgt både det ene og andre og korrekturen har endret. Eks.: Pladsen Notodden vil den ene endre og legge til under Hvaala, om jeg skrev hele vil den andre stryke under Hvaala. Slik har praksis vært hittil.

Og - ene korrekturleser fortsetter å endre det som står, ved å fullføre endinger på navn som ikke står i teksten. Arbitrator får selvfølgelig "points" for det, men jeg sender konsekvent tilbake for å bli transkribert riktig. Vi må få til noe om tilbakemelding om slikt, for tror mange faller av lasset og ikke orker å indeksere av slike grunner.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 03 Nov 2006 09:10:00

InnleggSkrevet: 25 Apr 2013 21:23:24    Tittel: Re: Hitterdal batch 139 stilling 3. pers og navn gård Svar med Sitat

Om datteren:
hjælpers Forældrene i Husvæsenet

Synes jo det står en s til slutt i ordet "hjælper", men tror egentlig ikke den skulle vært der. Kanskje skriveren mente å si "hjælper sine Forældre..." osv. ?

Uansett er jeg enig med deg i at man bør skrive det som står, ikke det som burde stått Exclamation
De andre spørsmålene dine kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med.

Mvh
Else B.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 05 Jan 2005 12:47:12

InnleggSkrevet: 25 Apr 2013 21:34:10    Tittel: Re: Hitterdal batch 139 stilling 3. pers og navn gård Svar med Sitat

Takk Else, kunne ikke begripe hva der sto! Embarassed
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet