Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 30 Jan 2008 07:39:30

InnleggSkrevet: 22 Jan 2016 14:03:25    Tittel: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

Jeg er på "febrilsk" jakt efter et program som tillater bruk av et av de "standard" nummerering-system for Anene bakover. Dvs som f.eks. "Kekule von Stradonitz"-systemet (også kjent som Sosa-Stradonitz eller Ahnettafel-nummmer).
På -90tallet benyttet jeg et program (Family History System, DOS-basert) som hadde dette problemfritt inkludert.
Jeg vil sette megen pris på tips i denne anledning.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 17 Nov 2004 11:50:04

InnleggSkrevet: 22 Jan 2016 18:30:11    Tittel: Re: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

Har du sett på
http://www.bkwin.info/ Brother's Keeper

De forskjellige variantene til presentasjon er en del av selve programmets muligheter og er f.eks. ikke knyttet til Gedcom

Sist endret av dn03401 den 22 Jan 2016 21:00:46, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 03 Nov 2006 10:10:00

InnleggSkrevet: 22 Jan 2016 18:46:30    Tittel: Re: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

Jeg trodde alle slektsprogram baserte seg på denne type nummerering? Legacy har i hvert fall denne nummereringen "innebygd" i systemet. Ved vanlige innskrivinger/endringer vil det ikke synes, men dersom du tar ut en GEDCOM-fil, vil nummereringen fremkomme. Dette gjelder gratisversjonen av Legacy, og jeg går ut fra at betalingsversjonen har de samme funksjonene, minst!

Mvh
Else B.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 17 Okt 2007 08:33:23

InnleggSkrevet: 22 Jan 2016 19:20:20    Tittel: Re: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

Jeg har samme erfaring som deg, Else, bortsett fra at jeg ikke har studert GEDCOM-fila som kan genereres. Det fine med dette (noe jeg vil tro at alle programmene har) er at om jeg vil ha en utskrift eller oversikt over anene til hvilken som helst person i databasen, blir anene automatisk nummerert på denne måten ut fra vedkommende person. Jeg bruker den kjøpte versjonen av Legacy og mener at den største forskjellen er utskriftsmulighetene.

Mvh Paul
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 30 Jan 2008 07:39:30

InnleggSkrevet: 22 Jan 2016 20:33:45    Tittel: Re: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

TAKK; Paul & Else B. Til vanlig bruker jeg TMG, der kommer det heller ikke med i Anetre-utskrifter. og tilsvarende.
Jeg har forsøkt med Legacy (gratisver. foreløbig). Men, såvidt jeg har kunnet få til, så kommer det ikke med i utskrift av Anetre. På utskrift av Anetavle kommer der nytt nr.sett for hver side, mao en "ny" Proband (med ref. til foregående side) for hver side.
Det blir et problem når det dreier seg om 15-20 generasjoner (og mer).
MVH Rolf Bj
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 15 Apr 2011 02:14:30

InnleggSkrevet: 23 Jan 2016 14:52:15    Tittel: Re: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

Det er visst bare i forbinderse med etterkommere. I Legacy kan man velge nummersystemer i "Berettende Etterkommerbok/beretning" og i tavlerapporten "Etterkommere."
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 25 Jan 2013 11:38:49

InnleggSkrevet: 10 Feb 2016 12:25:45    Tittel: Re: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

Når jeg lager anebok, vil jeg helst ikke ha med nummerne. Hvordan skal jeg unngå det?
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 14 Nov 2004 07:33:25

InnleggSkrevet: 10 Feb 2016 15:20:41    Tittel: Re: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

Inga skrev:
Når jeg lager anebok, vil jeg helst ikke ha med nummerne. Hvordan skal jeg unngå det?

Du går inn på rapportvalg og fjerner kryssa i valg for å ta med RIN og MRIN

Mvh
Ingmar Cool
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 25 Jan 2013 11:38:49

InnleggSkrevet: 10 Feb 2016 17:23:28    Tittel: Re: Nummerering i Anetavler/trær Svar med Sitat

Takk, Ingmar. Jeg mente jeg hadde gjort det, men jeg får prøve en gang til.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet