Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 08 Mar 2005 06:23:34

InnleggSkrevet: 30 Jan 2016 18:27:57    Tittel: Gedcom fra embla til Legacy - dåp forsvinner Svar med Sitat

Jeg har eksportert en gedcomfil fra Embla til Legacy. Det så ut til å gå greit, men dåpsdata er konsekvent borte for alle. Noen som vet hvorfor?

Mvh Sissel Johnsen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 17 Nov 2004 10:50:04

InnleggSkrevet: 30 Jan 2016 18:52:23    Tittel: Re: Gedcom fra embla til Legacy - dåp forsvinner Svar med Sitat

Det kan være minst to forhold

Dåp kan også være Døpt og Gedcom har to ulike koder for dette.
Hva leverer Embla og hva aksepteres av Legacy?

Du kan åpne Gedcomfilen i en text behandler og se hvilken kode som er brukt forand de aktuelle datoer.

Ellers burde kanskje Legacy gi en feilrapport over hva som ikke blir importert med aktuelle kode. ?

Dette ut fra at det står hendelsen angitt.

Ellers er det spørsmål om datoformatet fra EMBL blir riktig kon vertert og tilsvarende riktig importert.

Her kan feilen ligge flere steder.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 14 Nov 2004 06:33:25

InnleggSkrevet: 30 Jan 2016 20:04:33    Tittel: Re: Gedcom fra embla til Legacy - dåp forsvinner Svar med Sitat

Otto er inne på det rette her, vil tru at Embla eksporterer dåpsdatoen som "BAPM" (Dåp) Medan Legacy foretrekker å få inn "CHR" (Døpt) for å få dette i rette feltet. Dette kan du sjekke opp i gedcomfila frå Embla.

Eg set på feil maskin no, men om du døyper om alle "BAPM" til "CHR" (Søk/erstatt i gedcom) så skal dette bli bra.

Grunnen til at eg sei at eg set på feil maskin er at eg har som eit minne om at "CHR" muligens skulle skrivast som "*CHR"

Lykke til.

Mvh
Ingmar Cool
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 31 Jan 2016 14:01:05    Tittel: Re: Gedcom fra embla til Legacy - dåp forsvinner Svar med Sitat

Tusen takk begge to. Jeg fikk ikke til noe ut fra det dere beskrev - innrømmer gjerne at jeg har litt tungt for det. Er det mulig å få en enda mer detaljert "oppskrift" på framgngsmåten?

Sissel
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 26 Okt 2013 10:52:30

InnleggSkrevet: 31 Jan 2016 23:54:13    Tittel: Re: Gedcom fra embla til Legacy - dåp forsvinner Svar med Sitat

I bildet "Gedcom-import", klikk på "Skreddersy" nederst til venstre, da får du opp bildet "Elementer som skal importeres". Til venstre i dette bildet setter du en hake foran "Bytt Gedcom-tag BAPM til CHR under importen". Da må selvsagt Gedcom-fila importeres på nytt.

mvh
Arne Remvik
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 02 Feb 2016 19:48:26    Tittel: Re: Gedcom fra embla til Legacy - dåp forsvinner Svar med Sitat

Vil den nye fila legge seg oppå på den gamle, eller må jeg slette den først?

Sissel
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet