Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 13 Apr 2009 10:59:18

InnleggSkrevet: 03 Feb 2016 06:38:00    Tittel: Hans Martin Olsen Svar med Sitat

Hans Martin Olsen Elen Gulbrandsdatter 1854 .barn Olines Martinsdatter Gustav Martinsen oluf Martinsen Carolin Olsen Dahlsrud født.16.02.1864 nes i romerike.jeg er ute etter farfar og farmor og mormor og farmor. takk til dem som kan hjelpe meg
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 17 Des 2004 05:10:42

InnleggSkrevet: 03 Feb 2016 07:49:41    Tittel: Re: Hans Martin Olsen Svar med Sitat

Hei Sigmund.

Om du har tilgang til bygdebøkene for Nes:
Jeg tror du kan finne foreldrene til Hans Martin Olsen på plassen Dalen under Munkerud og seinere i 1865 på Steinerud under Finnholt. (Foreldre: Ole Larsen og Inger Paulsdatter)
Og jeg tror du kan finne foreldrene til Elen Gulbrandsdatter på plassen Flaen under Grue i Nes. (Foreldre: Gulbrand Olsen og Olea Olsdatter)

Mvh Gunnar
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 06 Des 2004 06:48:32

InnleggSkrevet: 03 Feb 2016 08:34:08    Tittel: Re: Hans Martin Olsen Svar med Sitat

Regner med at jeg forstår deg riktig når jeg går ut ifra at det er foreldrene til Martin og Elen du er på jakt etter.

Det hadde vært fint om du satte inn lenker til det du har funnet og henviser til.
F.eks. dåpen til Caroline.
Hvordan du lager lenker får du forklart her:
http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=32791

Regner med at du også har funnet familien i folketelling 1865:
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038023005610

Forutsetter vi at de giftet seg i Nes siden de begge er derfra, og at de giftet seg rundt det tidspunktet det eldste barnet er født, er søk i kirkeboka under viede på dette tidspunktet noe som kan gi opplysninger som er nyttige.
Innføring nr. 66 gir opplysninger om navn på fedrene til brud og brudgom.

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Nes, Ministerialbok nr. I 7 (1846-1858), Ekteviede 1855, side 270.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=534&idx_id=534&uid=n y&idx_side=-265

Et søk på fødte i kirkeboka beregnet ut fra alder ved vigsel vil nok kunne gi ytteligere opplysninger.

Lykke til
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet