Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 03 Mar 2015 07:01:14

InnleggSkrevet: 08 Aug 2016 01:00:02    Tittel: Grethe Maria Olsdatter Svar med Sitat

Jeg har lett mange steder i folketell.1895 for muligens å finne Grethe Maria Olsdatter, f ca 1824
i Froen etter hva jeg kan tyde i kirkeb. v gifte mål. Hun er datter av Ole Pedersen. Tenkte Froen er det samme som Frogn ?
Ved giftermål i Aker, ministrialbok nr. 20 står adresse Einerhaugen. Hun giftet seg i 1853 m ungkarl Christian Christoffersen f. i Vang,Hedemarken 1829. Lurer på hvor disse befant seg i 1865 ? Kan de ha reist til Amerika ettersom de er vanskelig å finne i folketell.1865 ? Hadde de om mulig barn ? Han: Christian Christoffersen gifter seg på nytt i Søndeled,Aust-Agder i 1867,og står her oppført som enkemann.Når og hvor døde Grethe Maria,tro ? Hvor var han frem til 1867 ? Har lett mye for å finne ut av dette.
Hilsen Marit
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 01 Jan 2009 09:12:07

InnleggSkrevet: 08 Aug 2016 06:34:07    Tittel: Re: Grethe Maria Olsdatter Svar med Sitat

Se svar her.
http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=717231#717231
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 03 Mar 2015 07:01:14

InnleggSkrevet: 08 Aug 2016 11:54:56    Tittel: Re: Grethe Maria Olsdatter Svar med Sitat

Mange ganger tusen takk, Oddgeir Marthinsen. Det hadde jeg nok ikke funnet. Ettersom Christian Christoffersen står oppført som enkemann v nytt giftemål i 1867, må jo Grethe Maria dødd på et tidligere tidspunkt. Døde sønnen også, tro, ettersom han senere ikke er å finne sammen med faren.
Christian Christoffersen er min manns oldefar ,og fører med sin andre konen slekten videre, og alle deres barn er født og oppvokst i Sannidal i Telemark. Igjen takk for hjelp ! MVH Marit.

( Skulle ønske det fantes bilder av alle disse forfedrene, men det er det lite av så langt tilbake)
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet