Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 26 Jun 2011 12:11:56

InnleggSkrevet: 10 Feb 2017 18:05:30    Tittel: Når døde Johannes Iversen Sjaastad? Svar med Sitat

Min tippoldefar Johannes Iversen Sjaastad ble født i Levanger/Alstadhaug 12 feb 1826. Han flyttet til Trondheim og giftet seg med Inger Marie Arentsdatter. De fikk to barn, Johan Edvard og Julius August som ved folketellingen i 1865 er fosterbarn på Ørland. Har prøvd å finne ut noe mer angående omstendighetene rundt deres flytting til Ørland inkludert når faren deres døde. Julius August er min oldefar.
Vennlig hilsen
Sverre
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 06 Jan 2005 10:48:33

InnleggSkrevet: 11 Feb 2017 02:06:21    Tittel: Re: Når døde Johannes Iversen Sjaastad? Svar med Sitat

Kan det være barnas mor Inger som var husholderske i Hoeggen på Strinda i 1865?

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1660&ken r=005&bnr=0050&lnr=000

Ellers finner jeg giftermålet 02.03.1851 Vår Frue kirke, men det har du kanskje. Jeg finner ikke noe dødsfall på han i Trondheimsbasen 2014

Din forfar het vel Julius Johannesen(den gangen var det jo vanlig at barna fikk barnas formnavn med tilleg av -sen for gutter og datter for jenger til etternavn). Finner innen Julius Johannesen på Ørlandet ved folketellingen 1865, men derimot en Julius Iversen født 1853 i Trondheim. Finner i Trondheimsbasen 2014 at Johan Edvard ble født i 1850 og Julius i 1853 og døpt i Vår Frue kirke, og der er det ikke flere barn å finne på Inger og Johannes. Så han å være død etter dåpen av Julius i 1853. Ved søk i kirkebok for Vår Frue kirke på Digitalarkivet finner jeg en Johannes Iversen som døde i 1857, men han var 44 år(og skulle ha vært 31 år i 1857)
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 26 Jun 2011 12:11:56

InnleggSkrevet: 11 Feb 2017 11:13:34    Tittel: Re: Når døde Johannes Iversen Sjaastad? Svar med Sitat

Da spørs det om han kan ha blitt gravlagt utenfor byen, så jeg får prøve å utvide søket. Har ganske god oversikt over en god del av hendelsene ellers i tilknytning til denne grenen bortsett fra Johannes og hans forfedre. Så også den personen på 44 år men regnet med at det var en annen, tross mulighet for skrivefeil. Fant ikke noe under ut eller innflyttet Ørland eller Trondheim heller. Takk for hjelpen så langt.
Mvh
Sverre
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet