Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 25 Feb 2017 12:50:49

InnleggSkrevet: 01 Jul 2020 14:19:04    Tittel: Oppdatering og neddatering i MyHeritage Svar med Sitat

Forsøkte et spørsmål: https://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=155147
men fikk lite respons på den og forsøker på nytt her.

Har brukt MyHeritage en stund og får månedlige sikkerhetskopier. Har også Family Tree Builder lokalt på en maskin, men bruker ikke den så mye.
For noen dager siden oppdaget jeg at det manglet noen bilder i treet på nettversjonen og ved nærmere ettersyn viste det seg at nesten 1000 personer var forsvunnet fra forrige gang jeg var inne. Jeg har ingen forklaring på hvordan dette kan ha skjedd, men har en svak mistanke om at det har blitt noe krøll i synkroniseringen mellom et gammelt tre i FTB og nettversjonen, og at informasjonen har gått feil vei?? Kan nettversjonen ha blitt tilbakedatert istedenfor oppdatert??

Siste sikkerhetskopi er ubrukelig fordi den gjenspeiler det "nye" treet. Har forsøkt å laste ned nest siste sikkerhetskopi, men det virker som om den også gjengir siste versjon selv om det vitterlig angis at den inneholder langt flere personer enn den seneste.
Hva gjør jeg?

Sist endret av gj26092 den 02 Jul 2020 20:46:30, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 14 Nov 2004 07:33:25

InnleggSkrevet: 01 Jul 2020 14:34:14    Tittel: Re: Oppdatering og neddatering i MyHeritage Svar med Sitat

Har ikkje noko svar på dine problemer, men det er ein kjent sak at ved synkronisering mellom FTB og MH på nettet så skjer det at personer/opplysninger forsvinner.

Du kan muligens få noko hjelp på facebook gruppene som omhandler MH her i Norge.

Mvh
Ingmar Cool
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 01 Mar 2009 07:46:27

InnleggSkrevet: 01 Jul 2020 14:38:38    Tittel: Re: Oppdatering og neddatering i MyHeritage Svar med Sitat

Prøv denne facebookgruppa. MyHeritage - Norsk Brukergruppe Der får du svar fra andre brukere.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 25 Feb 2017 12:50:49

InnleggSkrevet: 02 Jul 2020 20:45:14    Tittel: Re: Oppdatering og neddatering i MyHeritage Svar med Sitat

OK, takk for tipset!
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan laste opp filer til dette forumet
Du kan laste ned filer fra dette forumet