Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 18 Nov 2004 06:09:13

InnleggSkrevet: 26 Aug 2005 21:43:40    Tittel: Kurs i slektsforskning i Oslo (2 kurs), Ski og Kolbotn Svar med Sitat

Nytt tilbud om 4 slektsforskningskurs inkl. bruk av internett og slektsprogram,
se www.tha.no

Sitat fra kursbeskrivelse:
"Med internett søker vi i folketellinger, emigrasjonslister og gårdsmatrikler. Det finnes et betydelig utvalg søkbare databaser på internett. For eksempel har mormonerne gjort sine data tilgjengelig.
Det orienteres om hvordan mikrofilmer av kirkebøker bestilles og leses i mikrofilmleser.
Etter hvert øker mengden innsamlet materiale. Dataprogrammet The Master Genealogist for systematisering av familie og slekt har fått høyest skår av norske slektsforskere på data. Personer knyttes til hendelser som igjen knyttes til bilder og innskannede dokumenter. Du lærer å komme riktig i gang med programmet. Programmet er oversatt til Norsk og har en Norsk lærebok. Et interessant og morsomt kurs. Det anbefales å ta grunnkurs før dette kurset."

mvh Torleif Haugødegård
tha@tha.no www.tha.no
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 14 Jul 2004 06:55:25

InnleggSkrevet: 28 Aug 2005 10:04:09    Tittel: Re: Kurs i slektsforskning i Oslo (2 kurs), Ski og Kolbotn Svar med Sitat

Vet du hvem som er kursholdere?
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 26 Jun 2005 02:13:27

InnleggSkrevet: 28 Aug 2005 18:42:51    Tittel: Re: Kurs i slektsforskning i Oslo (2 kurs), Ski og Kolbotn Svar med Sitat

Hei Laila!

Jeg så på hjemmesiden til tha.no igår eller forgårs ang. disse kursene.

Så kursholderne er: AOF Oslo, AOF Follo og FU Kolbotn.(start i oktober og november månedene).

Hyggelig å se at du er i aktivitet igjen etter noen dagers pause. Har savnet din aktivitet. Very Happy

Mvh. Kristin.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 14 Jul 2004 06:55:25

InnleggSkrevet: 28 Aug 2005 19:31:45    Tittel: Re: Kurs i slektsforskning i Oslo (2 kurs), Ski og Kolbotn Svar med Sitat

kjære deg, Kristin, jeg ser at det er AOF - men jeg tenker på personen. Kursholder - ikke kursarrangør.

Jeg har vært i systemet i nesten 10 år, og ønsker å vite hvem som holder kurset, ikke hvem som tjener penger på det Smile
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 26 Jun 2005 02:13:27

InnleggSkrevet: 28 Aug 2005 19:54:26    Tittel: Re: Kurs i slektsforskning i Oslo (2 kurs), Ski og Kolbotn Svar med Sitat

Laila. Nå skjønner jeg hva du vil/spør om. Jeg trodde at kursholder var det samme som kursarrangør. Nå er jeg klar over forskjellen kursholder og kursarrangør. Så trodde jeg at du ikke hadde sett på linken til kursoversikten på THA's hjemmeside.

Vi får se om T. Haugødegård svarer på ditt spm. Smile

Mvh. Kristin.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 29 Aug 2005 10:38:18

InnleggSkrevet: 29 Aug 2005 10:47:53    Tittel: Re: Kurs i slektsforskning i Oslo (2 kurs), Ski og Kolbotn Svar med Sitat

Instruktøren er her. Jeg har 10 års erfaring som instruktør og konsulent innenfor mange av Microsoft sine brukerprogrammer. Brenner for bruk av data som hjelpemiddel i slektsforskningen. På www.gentek.no forteller jeg mer om kurset som har sitt fokus på TMG.

Med vennlig hilsen Morten
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet