Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 25 Nov 2004 01:31:10

InnleggSkrevet: 09 Sep 2005 14:14:48    Tittel: Hjørdis Gjermundsen født i Vest Agder i 1903, men hvor? Svar med Sitat

Hjørdis Berlijot Gjermundsen skal være født i Vest Agder 6.7.1903 og ha bodd i eller i nærheten av Kjevik. Hun ble gift i Stavanger, men jeg vet ikke når. Jeg vet heller ikke om hele familien flyttet dit eller det bare var hun. Jeg leter etter hvor hun var født og hvem foreldrene var.
Er det noen som kan hjelpe meg her?

Med vennlig hilsen

Birger Forsmo[/list]
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Sep 2005 15:49:20    Tittel: Re: Hjørdis Gjermundsen født i Vest Agder i 1903, men hvor? Svar med Sitat

Er der ikke noen som har peiling på hvor Hjørdis Bergliot Gjermundsen kan være født? Hun var f. 6. juli 1903 og iflg. etterslekten skal hun ha vokst opp ikke så langt fra byen, muligens i områdene ved Kjevik. Hun ble gift i Stavanger antagelig mellom 1926 -1928 og døde i 1990.

Må jeg kanskje på Digitalarkivet for å få hjelp??

Mvh.
Birger Laughing
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 04 Des 2004 03:56:16

InnleggSkrevet: 15 Sep 2005 18:00:51    Tittel: Re: Hjørdis Gjermundsen født i Vest Agder i 1903, men hvor? Svar med Sitat

Gjermundsen er relativt sjeldent i 1900 tellinga. Eg ville først ha prøvd å sjekka opp familien Gjermundsen på Fevik: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn= f00923&gardpostnr=665&personpostnr=3830&merk=3830#ovre

Dei har tilknytning til Stavanger.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

InnleggSkrevet: 15 Sep 2005 22:07:38    Tittel: Re: Hjørdis Gjermundsen født i Vest Agder i 1903, men hvor? Svar med Sitat

Hjertelig takk skal du ha storaker for ditt svar!
Jeg har faktisk vært inne på den siden, men siden familien hevder at hun vokste opp i nærheten av Kristiansand så må jo familien ha bodd her. Men jeg skal prøve å få kontakt med Statsarkivet i Stavanger for å høre om foeldrenes navn er nevnt i forbindelse med giftermålet, for jeg regner med at de giftet seg i Stavanger.

Med vennlig hilsen

Birger Forsmo
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet