|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 13 Des 2004 07:12:09 Innlegg: 11 Bosted: BORRE
|
Skrevet: 18 Mar 2006 17:18:54 Tittel: Navnendringer i BK |
|
|
Jeg har forlatt Embla og lastet nede BK. I Embla hadde jeg felt for navnvariasjoner under hendelser. Etter å ha lagt inn Gedkomfila i BK får jeg bare opp et navn og det er f.eks kvinneres pikenavn, men navnendringer etter ekteskap er borte. I Gedkomfila ligger de så hvorfor de er borte vet jeg ikke. Finner heller ikke løsningen i hjelp. Vennlig hilsen Leif Stensland
leifs.land@c2i.net |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 17 Nov 2004 11:50:04 Innlegg: 1873 Bosted: OSLO
|
Skrevet: 18 Mar 2006 17:43:10 Tittel: Re: Navnendringer i BK |
|
|
dette vil avhenge hvordan dette er definert i gedcom-filen.
GEDCOMkoder som starter på _ (underscore) er definert av produsenten.
Nå registreres vanligvis en person normal med sitt fødenavn og andre navne varianter defineres. Her avhenger dette i GEDCOMen hvilken kode som er brukt.
Uten en naærmere klarhet i hvilke koder som er brukt, er svaret vanskeig å gis.
Anbefaler forøvrig at spørsmålet rettes via den Nordiske postlisten for BK med fullstendig beskrivelse av hvilke GEDCOMkoder som er anvendt til de ulike navnedeler i den avgivende GEDCOM fil.
Nederst på http://home.online.no/~otjoerge/bk/gedcom_trans.htm er angitt det som er kjent av brukerdefinerte Gedcom-koder. Eller inneholder denne siden oversikt over godkjente GEDCOM-koder |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 17 Nov 2004 11:50:04 Innlegg: 1873 Bosted: OSLO
|
Skrevet: 18 Mar 2006 17:48:03 Tittel: Re: Navnendringer i BK |
|
|
En tilleggskommentar:
Som registrert bruker av BK har du også bedre importmuligheter av GEDCOM i programmet.
Har du en registrert versjon av BK? |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|