|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 15 Jan 2006 06:58:58 Innlegg: 685 Bosted: OSLO
|
Skrevet: 23 Jun 2006 15:41:10 Tittel: Anne Helene Halvorsdatter fra Sandsvær |
|
|
Jeg har vært ute og lett etter Anne Helene Halvorsdatters opphav før, og jeg var helt sikker på at jeg, bl.a. med god hjelp av DIS-Norge, var kommet et godt stykke på vei bakover på historien hennes. Den Anne Helene jeg fant, var født i november 1825 og ble døpt på nyåret i 1826. Hjemstedet var Sandsvær.
For et par uker siden fikk jeg en telefon. Den som ringte, fortalte meg at den Anne Helene jeg hadde funnet, ikke var den Anne Helene jeg var/er i slekt med. Denne "nye" Anne Helene, som også er Halvorsdatter, var født/døpt 08.01.1826 - i Sandsvær! - og faren het Halvor Halvorsen Skajem. Hun ble foreldreløs som 12-åring og vokste opp hos besteforeldrene i Numedal.
Så nå er jeg egentlig like langt som jeg var før jeg fant 1825-Anne Helene. Jeg har riktig dato på ekteskapsinngåelse og dødsfall på den Anne Helene som er født i 1826, så jeg har sannsynligvis blandet dem sammen i datering.
Spørsmålet mitt blir derfor: I hvilken grad lar det seg gjøre å finne Anne Helene med Halvor Halvorsen Skajem som far? Den som ringte meg, hadde ikke andre opplysninger å gi meg, så det blir spennende å se om jeg kan finne ut mer om henne.
Vennlig hilsen
Anne Brit Benum, Oslo |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|