Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 11 Nov 2006 04:09:59

InnleggSkrevet: 14 Nov 2006 13:32:52    Tittel: Aner til Claus Andersen, gift i Nordreisa i 1807. Svar med Sitat

Jeg håper at noen kan hjelpe meg med aner til Claus Andersen som ble gift med Elen Johansdatter i Nordreisa i 1807. Hun var født i 1773 og døde i 1829.
De hadde sønnen Anders Klausen, Hysingjord.

Jeg leter også etter aner til Ane Estensdatter, f. 1773 i Røros og død 1846 i Nordreisa. Hennes datter Ane Marie Persdatter ble gift med Anders Klausen, Hysingjord.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 07 Jul 2005 09:16:15

InnleggSkrevet: 01 Jan 2007 15:05:09    Tittel: Re: Aner til Claus Andersen, gift i Nordreisa i 1807. Svar med Sitat

Faren til Claus Andersen var Anders Thoresen, født omk 1735 og var den første rydningsmannen på Hysingjord. Han ble i 1791 brutalt myrdet på Rotsund av Michel Hansen og Moses Samuelsen, som året etter ble henrettet for udåden sin.

Dette er en velkjent historie som er gjengitt i mange bygdebøker og slektsbøker, men den beste versjonen er skrevet av Ernst Isaksen og finnes her: Mordene i Sør-Rotsund

Når det gjelder Ane Estensdotter, så har jeg dessverre ikke kommet noe lenger enn deg.

PS: Det kan virke som vi har felles slekt gjennom Antone Marie Andersdatter Hysingjord og Ole Andreas Jakobsen Bjørkli. Kontakt meg gjerne på mail hvis du har lyst Smile
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 04 Des 2004 01:51:45

InnleggSkrevet: 01 Jan 2007 18:08:25    Tittel: Re: Aner til Claus Andersen, gift i Nordreisa i 1807. Svar med Sitat

Et lite tips ang. Anne Estensdtr. f.1773, på Røros : Hun kan komme fra ei av de omliggende bygder.
Hadde samme problemet med en av mine forfedre , han skulle være født på Røros i flg. militære lister 1801. Klarte ikke å finne ham der , men derimot i Tolga , der fant jeg både vielse og barnedåp. Tolga ligger bare noen få mil fra Røros.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet