Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 28 Nov 2006 10:43:01

InnleggSkrevet: 15 Des 2006 21:50:09    Tittel: Jens Olssen, husmann på Dobloug 1801 Svar med Sitat

Min ane Jens Olssen (gift med Goro Larsdatter) er nevnt i FT 1801 Vang under gården Dobloug. Dette er så langt jeg har klart å spore mine aner. Må jeg regne med at det er full stopp her, eller er det noen som kan hjelpe meg på sporet av Jens eller Goros foreldre?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 15 Nov 2004 12:36:40

InnleggSkrevet: 16 Des 2006 12:24:21    Tittel: Re: Jens Olssen, husmann på Dobloug 1801 Svar med Sitat

Hei Bjørn.

Legger inn lenke til den FT du nevner: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7 &filnamn=f10414&gardpostnr=189&personpostnr=2931&merk=2931#ovre

Enklere å få hjelp da Wink

Du bør vel også fortelle ca. fødselsår på det du vil ha hjelp til å finne - muligens også vielsesår om du har det Wink

Det er heller ikke lang vei fra Br.dal til Statsarkivet på Hamar for å "Pløye" kirkebøker Laughing

Det er jo flere barn her og da ville jeg startet med å finne dåpen på dem - da vil du få en pekepinn på om de har oppholdt seg på samme sted da barna ble født.

Tror imidlertid ikke at det er innført fedrenes navn ved vielse så tidlig, men det kan allikevel være opplysninger i vielsesprotokoll om du er heldig.

Du kan også leie inn Kirkebøker på Microfish eller film til biblioteket i Br.dal og sitte der å "Pløye" dem - om du ikke har anledning til å ta turen til Hamar.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 09 Jan 2012 09:25:11

InnleggSkrevet: 21 Des 2017 12:37:18    Tittel: Re: Jens Olssen, husmann på Dobloug 1801 Svar med Sitat

Guro har feil navn på far. Det skal visst være Christensdtr. Altså Guro Christensdtr.

Jens sin far er Ole, tror han var født ca.1702 eller 1703. Ole hadde vært gift før,

tror jeg fant et skifte på Dæli-eie i Veldre. Noen fant noe på ekstraskatten i 1762.

Jeg kom en generasjon videre, kanskje to på henne.

Liv
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet