Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 27 Jan 2007 12:11:44

InnleggSkrevet: 19 Feb 2007 08:19:23    Tittel: Johan Andreas (f.1890) Svar med Sitat

Jeg jubler etter å ha funnet det siste "missing link" til min slektsbok, men et av barna i dette "linket" er fortsatt savnet. Tipsene går på at vedkommende bodde i Tromsø eller området. Navnet var Johan Andreas Jensen (f.15.12.1890-). Han var uekte barn av Jens Andreas Jensen (1868-1898) som vokste opp i Loppa. Johan Andreas kan ha tatt etternavnet Johansen, etter tanten han vokste opp hos. Han skal ha vært gift og hatt flere barn. Moren var pige Jacobine. Når jeg nå vet at det er etterkommere der kan jeg ikke fullføre slektsregisteret til boka uten å ha funnet dem.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 06 Jan 2005 08:44:46

InnleggSkrevet: 19 Feb 2007 09:50:04    Tittel: Re: Johan Andreas (f.1890) Svar med Sitat

Hei Svein

Dette må være Johan Andreas i 1900 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9 &filnamn=f02014&gardpostnr=32&personpostnr=173&merk=173#ovre

Hans konfirmasjon i 1907
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4324&idx_id=4324&uid =ny&idx_side=-115

Hvis han ble boende i Øksfjord prøv å ta kontakt med kirkevergen der. Mulig de kan hjelpe
kirkeverge-loppa@start.no

Mvh
Marit
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 27 Jan 2007 12:11:44

InnleggSkrevet: 19 Feb 2007 11:54:31    Tittel: Re: Johan Andreas (f.1890) Svar med Sitat

Det stemmer at det er han du linker til, men jeg har hatt kontakt med kirkevergen i Loppa. Hun finner han ikke, antakelig fordi han flyttet til Tromsø på et eller annet tidspunkt. Honningsvåg kan også være en mulighet, det har vært nevnt begge steder.

Jens Jensen fikk to døtre i ekteskapet, hvorav den ene levde opp, hun har jeg funnet etterkommerne til i Honningsvåg.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet