Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 09 Des 2004 12:10:19

InnleggSkrevet: 24 Mai 2007 22:53:42    Tittel: Gustav Pettersen, Grenborgen Svar med Sitat

Hei

Jeg er lurer på om det finnes etterkommere av Gustav Pettersen født 27/11-1859 i Grimerud, Steneby, Sverige her på Nesodden. Han var gift med Kristine Knudsdatter født 1859 på Helgøya, Hedemark. Gustav var bror av min oldemor Kristine Pettersen, hun var gift med Kristian Østhagen fra Elverum og bosatt i Kristiania. Hun døde av tuberkulose i 1904, Kristian har jeg blitt fortalt druknet i Bunnefjoren ved et besøk hos kjente på Nesodden. Det må haskjedd ca. 1899.
Gustav hadde barna Anny f. 1890, Olaf f. 1893, Sigrid f. 1895, Marie f. 1897 og Rut f. 1899.
Jeg ville bli glad hvis jeg kunne komme i kontakt med noen av Gustavs etterkommere.

Min oldemor hadde og en datter utenfor ekteskap Jensine som var bortsatt her på Nesodden, Svenskemyr.

Mvh Gudveig Johansen Laughing
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 01 Okt 2005 03:20:32

InnleggSkrevet: 29 Mai 2007 20:18:07    Tittel: Re: Gustav Pettersen, Grenborgen Svar med Sitat

Det finnes mange etterkommere etter Gustav og Kristine. Anbefaler at du låner boken Svestad vel 1926-1996 på Nesodden Bibliotek. Der står det mye om denne familien.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet