|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 07 Des 2004 05:14:55 Innlegg: 1612 Bosted: KONGSBERG
|
Skrevet: 28 Apr 2008 15:25:25 Tittel: Feilmelding Augustus 2 ved eksport |
|
|
Hei.
Når jeg prøver å eksportere filer fra Augustus 2, så får jeg alltid opp feilmeldingen: "Feil: Feltet 'Liste startår' er obligatorisk. Dette mangler i Listetypeopplysninger for ......"
Feilen kommer bare på noen av kirkebøkene i databasen.
Begge bøkene fra Borgund gir denne feilen. Den ene som bildet kommer fra er importert fra Augustus 1, den andre (boka fra Skodje) er direkte innskrevet i Augustus 2.
Hilsen Remi
PS! Her er et skjermbilde som viser listeopplysningene mine på en av bøkene som gir feilmelding. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 07 Des 2004 05:14:55 Innlegg: 1612 Bosted: KONGSBERG
|
Skrevet: 28 Apr 2008 15:32:19 Tittel: Re: Feilmelding Augustus 2 ved eksport |
|
|
Jeg fant ut av problemet. Jeg hadde skrevet Arkivsignaturen som "528.A13I" slik som den står på arkivverkets sine sider: Lenke
Når jeg fjernet punktumet slik at der stod "528A13I" i stedet så gikk eksporten fint.
Remi |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 14 Jul 2004 07:55:25 Innlegg: 4701 Bosted: OSLO
|
Skrevet: 29 Apr 2008 09:01:56 Tittel: Re: Feilmelding Augustus 2 ved eksport |
|
|
Kanskje sånne viktige registrerings-instrukser bør legges ut på nettsidene til Augustus? Hvis da ikke brukerveiledningen er laget slik at den enkelt kan oppdateres.
Evt. at slike instrukser som ikke står i veiledningen som kan gi feil, blir lagt på Augustus-siden slik at registratorene vet hvor de kan finnes. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|