Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 25 Sep 2008 12:19:02

InnleggSkrevet: 25 Sep 2008 12:36:08    Tittel: Torvald og Kristian Torsen Svar med Sitat

Hei! Jeg leter etter opplysninger angående Torvald og Kristian Torsen!Begge er født i bud,og Torvald var født i 1899,mens Kristian var født 1895.
Det eneste jeg vet er at Torvald skal ha utvandret til Amerika under 1.verdenskrig,og ryktene vil ha det til at han vervet seg i den Amerikanske marine.De var begge bosatt på Gule,når de var små.
Deres foreldre var Ane Pedersdatter og Tor Torsen(Født:Øysteinsen)De hadde fire søsken:Gyda,Peder,Olaf,Oskar,og jeg er barnebarn av Oskar Torsen,og han var bosatt på Gule hele sitt liv,og han døde i 1976.
Når det gjelder Kristian Torsen,så har jeg svært lite opplysninger å gå etter,så alle opplysninger er svært kjærkomment Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 03 Mar 2007 03:06:57

InnleggSkrevet: 26 Mai 2009 10:28:04    Tittel: Re: Torvald og Kristian Torsen Svar med Sitat

Der er jo ille at du ikke har fått noe svar på dette.

Her er du litt på vei, familien i folketellingen 1900:
FT1900 BUD

Her er Torvald August døpt:
www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060821040268.jpg&siz=full

Jeg fant ingen Torvald emigrert desverre, men jeg anbefaler å bruke www.ancestry.com for å lete etter Torvald i USA.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 30 Nov 2004 09:23:58

InnleggSkrevet: 05 Jun 2009 10:52:44    Tittel: Re: Torvald og Kristian Torsen Svar med Sitat

En merknad fra P.G. på http://www.pergjendem.com.

Det skjer ofte at valg av skrivemåte skaper bestemmelsesvansker. Tor Øisteinsen eksisterer kun i Ft Bud 1900. Mannen heter Thor Østensen. (f- 1858). Parets første barn er uekte, for de er ennå ikke gift. Uk husmandsønn skomager Thor Østensen og strandsidderdatter Anne Pedersdtr. (f. 1865). BN Oluf Ragnvald f. 27. oktober 1885, døpt 17. januar 1886. Blant barnets faddere: Peder Pedersen Torhaug, Ingeborg Pedersdtr. Torhaug og Karen Pedersdtr. Indre Karlsvik.

Så følger vielsen i Bud 1886 Folio 205. Skomager Thor Østensen f. 10 mai 1858 i Lien under Rasberg, Heidal, Vågå. Konfirmert 1873. Bruden: Anne Pedersdtr. Torhaug, født Torhaug under Ytre Karlsvik 15/12-1865. Foreldre Kårmand Østen Olsen Lien i Heidal, Vågp og Strandsidder Peder Paulsen Torhaug.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet