| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 09 Mar 2008 11:39:22 Innlegg: 87 Bosted: HØNEFOSS
|
Skrevet: 17 Okt 2008 09:50:31 Tittel: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview |
|
|
Jeg sliter litt med følgende i Php Gedview: ønsker og oppdatere eksisterende Gedcom fil, men når jeg prøver det, vil siden kun lage ny database
Det kunne forsåvidt vært greit nok....men.... da mister jeg bildene jeg har lagt inn i eksisterende database finnes det en løsning?
Takknemlig for all hjelp
Mvh
Einar |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 18 Okt 2008 11:49:53 Innlegg: 12 Bosted: ÅLESUND
|
Skrevet: 18 Okt 2008 11:53:43 Tittel: Re: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview |
|
|
Filnavnet på den nye GEDCOM-filen må være nøyaktig det samme som på den eksisterende, med andre ord må den forrige filen overskrives av den nye. Da skal du få valget "Importer" i bildet "Slektsfil(er) og personvern".
Mvh
Arne Remvik |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 09 Mar 2008 11:39:22 Innlegg: 87 Bosted: HØNEFOSS
|
Skrevet: 18 Okt 2008 23:00:58 Tittel: Re: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview |
|
|
Hei
Takker for svar
Det virket men.... noen av bildene havner på feil personer men jeg får eventuelt klare meg uten bilder... viktigste er jo å kunne oppdatere på en enkel å grei måte
Mange takk for hjelpen
Mvh
Einar |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 17 Mai 2005 07:42:35 Innlegg: 117 Bosted: NORDRE FROGN
|
Skrevet: 02 Nov 2011 13:12:37 Tittel: Re: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview |
|
|
Ser at dette er en gammel tråd. Men er det noen Legacykyndige som som har svar på fenoment.
Jeg antar at årsaken til at bildene havner på feil personer kan være at ged-com import etter forandring / oppdatering av personer i programmet ikke genererer samme ged-com id"er på personer fra gang til gang.
Se denne diskusjonen http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=100861 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 15 Apr 2011 02:14:30 Innlegg: 491 Bosted: Spania
|
Skrevet: 02 Nov 2011 23:35:58 Tittel: Re: Oppdatering av Gedcom fil i PHP gedview |
|
|
| Ronny skrev: | Ser at dette er en gammel tråd. Men er det noen Legacykyndige som som har svar på fenoment.
Jeg antar at årsaken til at bildene havner på feil personer kan være at ged-com import etter forandring / oppdatering av personer i programmet ikke genererer samme ged-com id"er på personer fra gang til gang.
Se denne diskusjonen http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=100861 |
Etter henvendelse fra spørsmålstiller, slettet jeg mine to innlegg.
Etter å ha sjekket påstander om feil i GEDCOM-id, i forbindelse med bilder, kan jeg bekrefte at det ikke er hold i ovennevte påstander pr dags dato. Legacy versjon 7.5.0.112 fungerer som det er forventet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|