|
Slektsforum DIS-Norge
|
| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 13 Jan 2007 07:53:04 Innlegg: 1014 Bosted: BERGEN
|
Skrevet: 23 Okt 2008 22:03:43 Tittel: TMG - stebarn og adoptivbarn |
|
|
Jeg ønsker å lage familieoversikter (kall det gjerne etterkommer-tre, selv om det ikke bare er "ekte" etterkommere) der også stebarn og adoptivbarn kommer med. Hvordan kan jeg gjøre dette på en enkel måte i TMG?
vh
leif erik otterå |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 18 Nov 2004 07:09:13 Innlegg: 574 Bosted: HAMAR
|
Skrevet: 28 Okt 2008 19:18:38 Tittel: Re: TMG - stebarn og adoptivbarn |
|
|
| Leif Erik Otterå skrev: | Jeg ønsker å lage familieoversikter (kall det gjerne etterkommer-tre, selv om det ikke bare er "ekte" etterkommere) der også stebarn og adoptivbarn kommer med. Hvordan kan jeg gjøre dette på en enkel måte i TMG?
vh
leif erik otterå |
TMG registrerer som kjent forbindelsen mellom to personer via relasjonstype Bio(logisk) eller feks Ado(psjon) og flere.
Eksempel:
Harald Olsen er biologisk sønn av Ola Olsen og adoptert av Hans Nord.
Harald vises da i personvinduet Detaljer med to fedre, Far-Bio Ola og Far-Ado Hans. Normalt står den biologiske far øverst i vinduet som primær far mens adoptivfar står nede sammen med hendelsene født, døpt osv.
Et grafisk etterslektstre med utgangspunkt i den primære far vil ta med alle barn, også adoptivbarn. Prøv derfor å sette adoptivfar som primær far og se resultatet.
Kopi fra detaljvinduet i TMG er lagt ved (hvis denne funksjonen virker her i forumet).
Torleif Haugødegård |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 13 Jan 2007 07:53:04 Innlegg: 1014 Bosted: BERGEN
|
Skrevet: 28 Okt 2008 21:57:45 Tittel: Re: TMG - stebarn og adoptivbarn |
|
|
Takk for tips. Jeg får prøve ut dette.
leif erik |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke laste opp filer til dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|