Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 21 Apr 2009 01:14:40

InnleggSkrevet: 10 Mai 2009 20:03:38    Tittel: Ingier Olsdatter, Hunneland (Hundeland) Svar med Sitat

Ingier Olsdatter døde 3 april 1847. Det står i kirkeboken at hun ble 100 år gammel. Likedan i Bygdeboken. Hvist dette stemmer var hun 50 år da hun fikk det siste barnet, og det høres usansynlig ut. I folketellingen fra 1801 står det oppført at hun var 41 år gammel og da skulle hun være født i 1760.
Jeg finner Ingier Olsdatter døpt 15-9-1760. Far Ole Hundeland. Ole Hundeland har jeg funnet som fadder et par steder, men ikke noe mer hverken gift eller flere barn.Den som bodde på Hundeland var Ola Peterson. Han fikk 2 barn, Ola født i 1752 og Anna 1756.
Kan Ingier være 3. barnet til Ola Peterson??????????
Er takknemelig hvis noen kan hjelpe med dette.

Bjørn Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 04 Des 2004 02:56:16

InnleggSkrevet: 10 Mai 2009 21:52:47    Tittel: Re: Ingier Olsdatter, Hunneland (Hundeland) Svar med Sitat

Eg vil tru du er på rett spor. Alderen ved død i 1847 er nok heilt feil, og det er ikkje så uvanlig.
Det er litt vanskelig å lese, men eg trur Ole Pedersen Hundeland er fadder hos naboen Ånen i barnedåp aug. 1760 Hægebostad kirkebok. At Ole Pedersen Hundeland er den samme som Ole Hundeland som har barn til dåp i sept. 1760 er svært sannsynlig.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 21 Apr 2009 01:14:40

InnleggSkrevet: 11 Mai 2009 20:46:31    Tittel: Re: Ingier Olsdatter, Hunneland (Hundeland) Svar med Sitat

Takk for svar. Jeg ser at Ole Pedersen, Hundeland er fadder til Anens Hundeland barn også døpt Inger.
På samme side litt lenger ned står Ole Hundeland som far til Ingier. Tolack Klungeland var fadder både hos Amund Hundeland og hos Ole Hundeland (Pedersen). Etter hva jeg kan skjønne må Ole Pedersen være den samme som Ole Hundeland

Very Happy Very Happy Very Happy

Bjørn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet