Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 13 Jul 2009 07:51:05

InnleggSkrevet: 23 Nov 2009 22:10:35    Tittel: Sven Christensen??? Svar med Sitat

Hei jeg prøver å finne min tippoldemors far. Min tippoldemor het Tellevine Svensdatter og er født 26.04.1865 i Stokke. Hun var uekte og ble satt bort. Moren bodde på Tjøme (nøtterøy). Hennes foreldre bodde i stokke, så mulig hun kom hjem for å få barnet.

Så jeg finner ikke ut hvor denne faren i kirkeboken Sven Christensen er eller hvor han kommer fra.

Mvh Siw
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 15 Nov 2004 12:36:40

InnleggSkrevet: 06 Mai 2010 17:54:04    Tittel: Re: Sven Christensen??? Svar med Sitat

Hei Siw.

Nå har denne etterlysningen ligget her en "god stund" uten respons så det er jo muligheter for at du har kommet deg videre på egenhånd.

Velger allikevel å "løfte" den opp i dagen igjen ved å legge inn noen linker.

Folketelling 1865 Stokke

Vestfold fylke, Stokke, Ministerialbok nr. 8 (1858-1871), Fødte og døpte 1865, side 95

Dåp nr. 29 Tellevine

Som du antydet i din etterlysning så er Tellvine født hjemme hos Gjertine Hansdatters foreldre - det står i dåpen ihvertfall.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 15 Nov 2004 12:36:40

InnleggSkrevet: 06 Mai 2010 18:17:03    Tittel: Re: Sven Christensen??? Svar med Sitat

Hei igjen.

Vestfold fylke, Stokke, Ministerialbok nr. 9 (1872-1883), Konfirmerte 1879, side 216

Konfirmasjon nr. 9 for Tellevine forteller at faren er Svensk Arbeidsmand Svend Kristenson - det stemmer overens med dåpsprotokollen, men der var det litt utydelig skrevet.

I farten så finner ikke jeg noen svenske ved dette navnet i FT 1865 i Vestfold, men han kan jo ha forflyttet seg i løpet av året eller ikke hatt indflytning til Norge fra Sverige. Flere muligheter her.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet