Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 05 Jan 2009 11:47:59

InnleggSkrevet: 15 Des 2009 21:17:44    Tittel: Foreldre til Oslu Pedersdatter og Christen Olsen Svar med Sitat

Er det noen som kan hjelpe meg med ovennevnte. De opplysningene jeg har er følgende: Oslu Pedersdatter som jeg nylig fikk treff på i Family Search er født i 5.okt. 1775 i Øyslebø Far Peder Pedersen , men ikke noe mer (årstall ?). Ektemannen - Christen Olsen vet jeg bare ca årstall - 1771. Ekteparet hadde 3 barn:Ole Olsen (ca 1797), Ragnhild Christensdatter (1800) og Peder Christensen (1808). Den siste min tippoldefar. Han ble døpt i Øyslebø kirke , så det må vel være her familien bodde - i hvert fall på det tidspunktet.Sikkert ikke lett dette det fins jo noen utrolige slektsdetektiver "der ute"så jeg tar sjansen på en etterlysning.
mvh
Erling Sandø
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 04 Des 2004 03:56:16

InnleggSkrevet: 15 Des 2009 22:50:50    Tittel: Re: Foreldre til Oslu Pedersdatter og Christen Olsen Svar med Sitat

Giftemål 1794 Øyslebø kirkebok Christen Olsen Skjævesland og Oslu Pedersdatter Nome.
Skjævesland FT-1801
Peder Pedersen (36) på Nome i FT-1801 må vere bror til Oslu Pedersdatter.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 16 Jan 2008 07:27:46

InnleggSkrevet: 16 Des 2009 12:22:21    Tittel: Re: Foreldre til Oslu Pedersdatter og Christen Olsen Svar med Sitat

Jeg anbefaler deg å låne bygdeboka: Øyslebø Gard og ætt,av Paul Sveinall og der finner du på side 157 i b.2 at Kristen Olson Skjævesland 1770-1851 g.m. Aaslaug Pedersdatter Nome,
1775-1848 og de har fire barn. Kan ellers nevne at biskop Olav Skjevesland er direkte etterkommer etter Kristen O. Skjævesland via sønnen Ole Kristenson Skjævesland.

Vennlig hilsen Bernt K.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 05 Jan 2009 11:47:59

InnleggSkrevet: 19 Des 2009 20:10:38    Tittel: Re: Foreldre til Oslu Pedersdatter og Christen Olsen Svar med Sitat

Takk til Harald Storaker og Bernt Knudsen. Jeg hadde glemt å hukke av for melding pr e-post, derfor så jeg innleggene først nå. Her var det jo interessante opplysninger. Jeg har faktisk lånt Gardshistoria for Øyslebø, men dessverre bare 1. bind. Det 2. var ikke inne på biblioteket for øyeblikket. Etterat jeg skumleste en del i dette bindet fant jeg faktisk ut at sporet gikk til gården Skjævesland. Skal bli spennende å følge opp dette sporet videre.
Igjen takk til begge to. Very Happy
mvh
Erling
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet