Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 23 Apr 2005 07:37:37

InnleggSkrevet: 16 Feb 2010 17:33:08    Tittel: Christian Friderrich Frantz Brunot- Hvem var han? Svar med Sitat

Christian Friderrich var far til min tippoldemor Gusta Amalie Christiansdatter. Hun ble døpt på Hidra i 1808, klarer ikke å tyde datoen. Finner dette i Ministerialbok Nes/Hidra 1781-1832 side 79
Foreldrene er:
Far: Christian Friderrich Frantz Brunot fra Lauenburg i Schleswig-Holstein, Tyskland. Vet ikke når han kom til Norge?
Mor: Johanne Sophie Legierda Blanch.Har funnet en familie på Hommeraas, Hitterøe i Folketellingen i 1801 og tror det må være rett hennes familie med foreldre og søsken.
Far her er Michael Blanch, 40 år i 1801
Mor: Birte Marie Olsdatter Blanch, 41 år i 1801
Barn: Joacum(mulig Joachim), Ole Michael, Charlotte Marie og da Johanne Sophia som er den eldste og 17 år i 1081.
Men ut over dette har jeg ikke funnet noe om denne familien og det finnes ikke skannede kirkebøker for perioden som her er aktuell for å bekrefte dåp og lignende.

Jeg finner også inngåelse av ekteskapet til Christian Friderich og Johanne Sophie i samme kirkebok som jeg finner dåpen til dattenen Gusta Amalie, den 11.april i 1807 på Hidra. Denne info. på side 265

Hadde vært interessant å vite mer om denne familien.

Når det gjelder Christian Friderrich Frantz Brunot, så har jeg ikke funnet han i folketellingen for 1801. Søkte da på hele landet. Så han er et mysterium

Mvh Anette

Sist endret av dn19093 den 18 Feb 2010 02:38:45, endret 3 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 03 Nov 2006 10:10:00

InnleggSkrevet: 16 Feb 2010 19:10:09    Tittel: Re: Christian Friderich Frantz Brunut- Hvem var han? Svar med Sitat

Lenke til Gusta Amalies dåp - nederst på høyre side:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9471&idx_id=9471&uid =ny&idx_side=-35

og til foreldrenes vielse:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9471&idx_id=9471&uid =ny&idx_side=-83
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 16 Feb 2010 19:42:16    Tittel: Re: Christian Friderich Frantz Brunut- Hvem var han? Svar med Sitat

Lenkene som er lagt ut virker ikke.

Men den infoen du har lagt lenker til har jeg allerede, bortsett fra at jeg ikke klarer å tyde dåpsdato. Dato for vielse står i teksten. Smile

Informasjon ut over dette finner jeg ikke. Gusta Amalie giftet seg med Gabriel Jansen fra Ramsen, gamle Sør Audnedad og hun flyttet dit etter giftemål antageligvis. Hun døde i 1862 på gården Ramsen.
Men hva som skjedde med mor og far og om hun fikk søsken vet jeg ikke.
Hadde også vært interessant å vist mer om Christian Friderich Frantz Brunut sin familie (slekt) Smile

Mvh Anette
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 16 Feb 2010 20:25:38    Tittel: Re: Christian Friderich Frantz Brunut- Hvem var han? Svar med Sitat

Rart - jeg valgte permanent sidelenke for begge Question

Uansett: Grunnen til at jeg la inn lenker, er at de som kan/vil hjelpe skal slippe å lete fram riktig innførsel selv. Som oftest vil de se "med egne øyne", og da er det kjekt med lenker.

Gusta Amalie ble forresten født 2. februar og døpt den 7. samme måned.

Mvh
Else B.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 16 Feb 2010 21:01:37    Tittel: Re: Christian Friderich Frantz Brunut- Hvem var han? Svar med Sitat

Else B. Rustad skrev:
Rart - jeg valgte permanent sidelenke for begge Question

Uansett: Grunnen til at jeg la inn lenker, er at de som kan/vil hjelpe skal slippe å lete fram riktig innførsel selv. Som oftest vil de se "med egne øyne", og da er det kjekt med lenker.

Gusta Amalie ble forresten født 2. februar og døpt den 7. samme måned.

Mvh
Else B.

Tusen takk for hjelpen så lang. Rart med de lenkene, for nå virker de ?? Rolling Eyes
Tenkte dessverre ikke på å legge inn dissse selv, beklager det.
Fint at du klarte å tyde disse datoene. Smile
Mvh Liv Anette
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 16 Feb 2010 22:18:53    Tittel: Re: Christian Friderich Frantz Brunut- Hvem var han? Svar med Sitat

Jeg ser på DA at kirkebøkene var "nede" en stund - det var vel derfor lenkene ikke virket en periode!

Mvh
Else B.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet