Vis forrige emne :: Vis neste emne |
Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 21 Jun 2010 10:02:20 Innlegg: 166 Bosted: BÅTSFJORD
|
Skrevet: 24 Jun 2010 18:05:18 Tittel: graver med samme gravnr. |
|
|
jeg har funnet 3 slektninger som ligger gravlagt slik?
Felt 58
Rad K
Gnr 08
Betyr dette at dem e gravlagt i samme grav?? |
|
Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 29 Apr 2008 05:51:29 Innlegg: 541 Bosted: ÅLGÅRD
|
Skrevet: 24 Jun 2010 21:33:02 Tittel: Re: graver med samme gravnr. |
|
|
Mary-Ann Ressem skrev: | jeg har funnet 3 slektninger som ligger gravlagt slik?
Felt 58
Rad K
Gnr 08
Betyr dette at dem e gravlagt i samme grav?? |
Jeg har vært borte i lignende flere ganger, og da har det alltid vært slik at personene er gravlagt i samme grav. Regner med at det er tilfellet i ditt eksempel også  |
|
Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 08 Feb 2005 08:02:07 Innlegg: 53 Bosted: OSLO
|
Skrevet: 25 Jun 2010 09:38:28 Tittel: Re: graver med samme gravnr. |
|
|
Det hender nok ofte at flere ligger i samme grav - kommer nok av feste på gravstedet. Om en grav er dobbel eller enkel. Jeg har forhørt meg litt på et kirkegårdkontor i Oslo og svaret var: I en kistegrav er det 2 kister, men det kan i tillegg settes ned 6 urner i denne graven - her har det litt med sperrefrister å gjøre og hva "eier" av graven tillater. I en urnegrav på 1 kvadratmeter er det plass til 6 urner. (dette er den vanligste størelsen på urnegrav). Så vidt jeg forsto er dette fastlagte regler for hele landet. MVH Kari Talsnes |
|
Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 21 Jun 2010 10:02:20 Innlegg: 166 Bosted: BÅTSFJORD
|
Skrevet: 25 Jun 2010 12:09:05 Tittel: Re: graver med samme gravnr. |
|
|
Kari Talsnes skrev: | Det hender nok ofte at flere ligger i samme grav - kommer nok av feste på gravstedet. Om en grav er dobbel eller enkel. Jeg har forhørt meg litt på et kirkegårdkontor i Oslo og svaret var: I en kistegrav er det 2 kister, men det kan i tillegg settes ned 6 urner i denne graven - her har det litt med sperrefrister å gjøre og hva "eier" av graven tillater. I en urnegrav på 1 kvadratmeter er det plass til 6 urner. (dette er den vanligste størelsen på urnegrav). Så vidt jeg forsto er dette fastlagte regler for hele landet. MVH Kari Talsnes |
takk for god forklaring. |
|
Til Toppen |
|
 |
|