Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 12 Aug 2010 12:20:04

InnleggSkrevet: 28 Okt 2010 20:12:48    Tittel: Dragon Lars Thomasen Løchen og Gubiør Nielsdatter Ramstad. Svar med Sitat

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Fet, Ministerialbok nr. I 1 (1716-1751), Trolovede 1744, side 36.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7594&idx_id=7594&uid =ny&idx_side=-38

Høyre side nest nederst
Dragon Lars Thomasen Løchen og Gubiør Nielsdatter Ramstad.
Alt er klart og tydelig
Kausjonister er Cristen Løchen Agestenes Løuti.
Ivar skrev:
I matrikkelen (1886) er det tre gardar som heiter Lauten (Lauten nordre og store i Ullensaker sokn, Lauten i Hovin sokn) - uttala Lauti ifl. Norske Gaardnavne. Men han kan sikkert ha teke med seg namnet også.

Jeg søkte i Ullensaker og jeg fant
Lars Thomesen Løchen født ca. 1719 konfirmert 1738

Men Gubiør finner jeg ikke.

Vielsen foregikk i Rælingen og de bosatte seg på Ramstad senere Strandbakken i Rælingen.
Jeg finner Gubiør i fødselsregisteret Fedt 1716-1751 men ikke med far som heter Niels.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 16 Jan 2008 12:32:37

InnleggSkrevet: 28 Okt 2010 21:46:17    Tittel: Re: Dragon Lars Thomasen Løchen og Gubiør Nielsdatter Ramsta Svar med Sitat

Hei,fra hvilke opplysninger har du at Gubiør er født i Fet?Jeg finner en Gubiør Nielsdatter født i Ullensaker,hun er døpt 7 Februar 1720 og foreldre er :Niels Christensen og Margrethe Jonasdatter.Finner henne ikke i kirkeboken pga vansklig skrift...Men her er den jeg fant på FS:
http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid =500218607168&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Aker&j uris2=Aker&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Akershus&jur is2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 03 Nov 2006 10:10:00

InnleggSkrevet: 28 Okt 2010 22:09:29    Tittel: Re: Dragon Lars Thomasen Løchen og Gubiør Nielsdatter Ramsta Svar med Sitat

Dåpsinnførselen (fra kirkeboka) er her:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7637&idx_id=7637&uid =ny&idx_side=-170

Venstre side, venstre spalte, litt over midten.

Mvh
Else B.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 12 Aug 2010 12:20:04

InnleggSkrevet: 29 Okt 2010 00:13:50    Tittel: Re: Dragon Lars Thomasen Løchen og Gubiør Nielsdatter Ramsta Svar med Sitat

Jeg trodde at Gubiør var født i Fet(Rælingen) fordi hun ble viet i Fet og hadde gårdsnavnet Ramstad.
Men kan vel aldig stole på at det som står skrevet er riktig

Nå er jeg vel ved veis ende i den tråden av mine aner.

Takk Lisbeth og Elsa.

Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet