Slektsforum Slektsforum
Slekt og Data

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 18 Feb 2009 01:42:58

InnleggSkrevet: 26 Jan 2011 23:36:59    Tittel: harald Bernhardt Nøsen Svar med Sitat

hei, er det noen som vet hva foreldrene til Harald het? jeg finner ikke Harald i 1910-tellinga.
og er det noen som vet når Harald og Randi Kristine Foss, f:10.02.1914, giftet seg? Randi var tante til min far.
Harald døde 09.09.1991 da bodde de i Elnesvågen, de er begge gravlagt på Myrbostad, Fræna Kommune
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 03 Des 2004 04:29:53

InnleggSkrevet: 27 Jan 2011 01:11:54    Tittel: Re: harald Bernhardt Nøsen Svar med Sitat

På s. 214f i Gard og slekt i Fræna av Anne Holen Helseth står det at foreldra til Harald Berhard Thomasseb Nøsen var Thomas Jonsen og MargretheMadsdatter Aure. I 1899 budde Thomas på Åndal, 1900 midlertidig på fiske i Ålesund. Diverre ikkje oppført når Harald B. og Randi Kristine Foss gifta seg.

Thomas var vel frå Beøy og då vl du finne meir om han i Bygdebok fro Fræna av Johan Julnes bd. 3 t.d. s. 267. Dette bandet har også med Aure.

Eg kan gjerne skrive litt meir om det som står i desse bøkene dersom du er interessert.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

Ble registrert: 18 Feb 2009 01:42:58

InnleggSkrevet: 27 Jan 2011 12:00:22    Tittel: Re: harald Bernhardt Nøsen Svar med Sitat

hei!
tusen takk for svar!! nå fant jeg dem i 1910-tellinga Very Happy
jeg ville bare vite hvem som var foreldre og kanskje søsken til Harald og det fikk jeg nå takket være disse opplysningene.
men takker for tilbudet.

hilsen Jorunn
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet