Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 12 Feb 2011 04:28:32

InnleggSkrevet: 09 Mar 2011 15:16:20    Tittel: Family tree builder? Svar med Sitat

Hei har et problem med Family tree builder. når jeg skal legge til foreldree til noen får jeg bare lakt inn ektefelle og ikke samboer. når en man har flere barn med flere kvinner får jeg bare lakt dem inn som ektefelle og må etterpå sette dem som skilt?
Kan noen gi meg et tips her?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 17 Okt 2007 08:33:23

InnleggSkrevet: 09 Mar 2011 21:47:35    Tittel: Re: Family tree builder? Svar med Sitat

Det beste tipset jeg kan gi er at du ber moderator flytte tråden til Slektsforum -> Slektsfaglige diskusjoner -> Diskuter slektsprogrammer.
Da har du større sjanse til å få hjelp.

Lykke til

Mvh Paul
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 18 Nov 2004 05:52:03

InnleggSkrevet: 09 Mar 2011 22:31:48    Tittel: Re: Family tree builder? Svar med Sitat

Det er et bra tips, Paul - flytter emnet dit.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 15 Apr 2011 02:14:30

InnleggSkrevet: 09 Mar 2011 23:13:49    Tittel: Re: Family tree builder? Svar med Sitat

Nils Gunnar Gundersen skrev:
Hei har et problem med Family tree builder. når jeg skal legge til foreldree til noen får jeg bare lakt inn ektefelle og ikke samboer. når en man har flere barn med flere kvinner får jeg bare lakt dem inn som ektefelle og må etterpå sette dem som skilt?
Kan noen gi meg et tips her?

Du står i hovedbildet:

Høyreklikk på den personen du vil legge til en ektefelle/samboer/partner. På den menyen som kommer opp, vil du finne Legg til ektefelle. To steder. Den ene er for å legge inn en person du ikke har i basen fra før, den andre for å koble sammen. Lenger nede i vinduet ser du et felt "Status", der du kan velge forskjellige "partnerformer".

Det er på den måte du legger til barn også. Very Happy

Høyreklikk og se hva som dukker fram. Det ligger mye snacks på den "siden". Cool
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

InnleggSkrevet: 10 Mar 2011 00:42:52    Tittel: Re: Family tree builder? Svar med Sitat

takk for svaret . men det funker ikke og gjøre det på den måten.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 15 Apr 2011 02:14:30

InnleggSkrevet: 10 Mar 2011 21:31:11    Tittel: Re: Family tree builder? Svar med Sitat

Prøv å deinnstalere programmet, restart maskinen og deretter installere på nytt. Ikke sikkert det hjelper, men det kan være verd et forsøk. Confused
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

InnleggSkrevet: 22 Mar 2011 16:38:23    Tittel: Re: Family tree builder? Svar med Sitat

takk for svarene men har prøvd alt. riktig iriterende at programmet ikke har alternativet. legg til samboer. skulle tro det var lagd på 1500 tallet Smile
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 12 Aug 2010 12:20:04

InnleggSkrevet: 22 Mar 2011 20:25:38    Tittel: Re: Family tree builder? Svar med Sitat

Hei Very Happy

Jeg bruker FTB til å oppdatere min MyHerritage nettside, men jeg hadde aldri valgt det som ett hoved-program. Det finnes store mangler ved programmet.
Blant annet er det ingen automatisk sletting av dubletter. Hvis man vil tilføye en Gedcom file med noen personer som allerede er registrert blir disse lagt inn dobbelt.
Disse må slettes manuelt og hvis man fjerner feil dublett kan slektlinjen opp og ned forsvinne.
Jeg har hatt en dialog med FTB og de forteller at det kommer endel endringer i utgave 6.0 men når vet jeg ikke.

Hvis du som meg bruker programmet til å oppdatere MH så er det ok, men bruk ett annet program som hovedprogram.
Jeg bruker Legacy (som er gratis).
(Og nå vil det komme flere innlegg om hvor bra andre program er Rolling Eyes )
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet