Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 13 Mai 2010 12:01:54

InnleggSkrevet: 14 Apr 2011 18:39:10    Tittel: Hva gjør jeg feil ? Svar med Sitat

Jeg har sendt inn gedcom fil etter beste evne. Gjorde som Alf har sagt tidligere, leste og leste bruksanvisningen Very Happy og syntes det gikk riktig bra. Fikk de svar jeg forventet og etterhver resultatliste.

Når jeg nå søker på "mine egne " på dis-treff er det mange ting som mangler, f.eks. fødselsdato på min oldefar, min oldemor står med 2 søsken ikke 3 som jeg har registrert, det tredje søsken er "borte" med hele sin familie. ( Jeg har ikke gått gjennom alle - så det kan tenkes at det er flere som mangler helt eller delvis.)

Jeg har på noen familier bare registrert fornavn da jeg (foreløpig) er usikker på hvilket etternavn de brukte, noen av disse er med, mange ikke.

Det kan godt tenkes at jeg har gjort noe feil siden jeg er ny med dette, men er det noen som vet hva det er som blir feil ?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 01 Des 2004 07:57:15

InnleggSkrevet: 14 Apr 2011 19:42:13    Tittel: Re: Hva gjør jeg feil ? Svar med Sitat

Det er flere mulige årsaker.
1. At bidraget er kjørt etter siste nettoppdateringen
2. At det er mangler i dine data som medfører at hendelsen ikke ble trukket ut evt. at personen ikke kommer med av samme grunn eller er fortsatt for ung.

Det lønner seg å studere loggfilen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Skjult navn

InnleggSkrevet: 14 Apr 2011 20:41:30    Tittel: Re: Hva gjør jeg feil ? Svar med Sitat

Takk for svar.

Må vel være kjørt før i og med at jeg finner personene i dis-treff ?

Hvilke mangler kan det være ? Det eksemplet jeg nevnte gjelder min oldefar som var født i 1871 og som døde i 1944. Alle andre data på han fremkommer. når han ble gift, når han døde osv. Det er kun fødselsår som mangler og det var registrert.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 14 Apr 2011 21:12:39    Tittel: Re: Hva gjør jeg feil ? Svar med Sitat

Hvis du ser hans død i 1944 vil jeg gjerne ha beskjed om navn på vedkommende og årstall på mail til alfchr at disnorge dot no da ingen dato etter 1931 skal være med i det hele tatt. I såfall er det et filter som likevel har klart å legge.

Har du registrert sokn eller kommune som del av stedsnavnet på ham ?

i db<mdlrn>_sted.cvs finnes alle stedsnavn eksakt slik de finnes i Gedcomfila og og i feltene til høyre finner du ut om stedsnavnet ble identifisert eller fikk skjebne ukjent, fogderi etc.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 14 Apr 2011 21:26:58    Tittel: Re: Hva gjør jeg feil ? Svar med Sitat

Beklager Alf, dødsdato/år sto selvfølgelig ikke.

Når jeg tar opp min oldemor ser det slik ut: (hos henne er alle data med)

Gift m.
Partner e.l. Karl Johan Gustavsen Tervahauta
1905 Oslo, Oslo ; 1907 Alta, Finnmark ; 1909-1916 Fauske, Nordland *; 1909-1916 Sulitjelma, Nordland *;

Det som mangler er fødseldato/år, jeg har registrert hele datoen slik: 28.09.1871
sted: Kaafjord

Jeg har ikke skrevet kommunenavn, og stedsnavnet skrives vel i dag Kåfjord. Kan det være årsaken ?
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 14 Apr 2011 23:22:07    Tittel: Re: Hva gjør jeg feil ? Svar med Sitat

Kaafjord er registrert som alternativt navn, så det er ant. annen årsak, kanskje layout på årstallet ?? I Gedcom-fila skulle dato vært konvertert av programmet ditt ved eksport til 28 SEP 1871, men 28.09.1871 burde fungert.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet