Slektsforum Slektsforum
DIS-Norge

HjelpHjelp    SøkSøk     Logg InnLogg Inn  Bli medlemBli DIS medlem  engelsk
Hvordan logge på? Les her om registrering og pålogging.
Start nytt emne    
Vis forrige emne :: Vis neste emne  
Av Innlegg
Skjult navn

Ble registrert: 23 Mar 2008 09:25:17

InnleggSkrevet: 30 Jul 2011 00:51:39    Tittel: Sigrid Markusdatter gift Kopperdal Svar med Sitat

Hei kan noen hjelpe meg.

Leter etter ei Sigrid Markusdatter, http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5493&idx_id=5493&uid =ny&idx_side=-9, skal være født i 1908 i Spydeberg. Etter det jeg har fått høre
ble hun gift med Kristian Kopperdal. Hun skal ha en sønn fra første ekteskap.

Jeg hvet foreldrene het Markus Kristiansen og moren het Jeanette Victoria Wulff, det står Johan.... men det er feil. Her slutter sporene mine etter henne.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg med å finne ut hvor hun giftet seg.

Mange takk.

Med hilsen
E M Fjeld

Sist endret av dn22616 den 31 Jul 2011 22:57:09, endret 3 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Skjult navn

Ble registrert: 06 Jan 2005 11:48:33

InnleggSkrevet: 30 Jul 2011 02:13:58    Tittel: Re: Sigrid Markusdatter gift Kopperdal Svar med Sitat

Ved søk på folketellingen 1910 finner jeg ved søk der på RHD sine sider Kopperdal kun på et sted som heter Alversund, men aner ikke hvor det er. Hvis jeg søker på Kobberdal finner jeg det i Sørøysund, Tune og på Dønna på Helgeland. Finner ingen Kristian eller Christian Kobberdal eller Kopperdal på noen av stedene. Jeg skal se om det er noe å finne på Dønna på Helgeland, men de andre stedene vet jeg ikke hvor er. Har mistanke om at det kan være Sørøysund i Finnmark da, men trodde ikke det var egen kommune i 1910. Finner jeg noe legger jeg det inn her.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 30 Jul 2011 02:47:07    Tittel: Re: Sigrid Markusdatter gift Kopperdal Svar med Sitat

Jeg finner ingen Sigrid som passer som gift på Dønna på Helgeland til og med 1939(så langt går kirkebøkene på internett, og Tune ligger i Østfold ser jeg. Søkte i en kirkebok og så 1930-1941 i "lysningsprotokoll for 1920-41). Her er flere kirkebøker på 1930-tallet og 1940-tallet. Alversund finner jeg er i Hordaland. Alversund er i Hordaland ser jeg, og jeg fant ikke noe i kirkeboka 1930-32(dessverre ikke utlagt noe etter det der). Håper noen andre kan hjelpe deg her.
Til Toppen
Skjult navn

InnleggSkrevet: 30 Jul 2011 02:53:01    Tittel: Re: Sigrid Markusdatter gift Kopperdal Svar med Sitat

Ifølge Wikipedia var Sørøysund i Hammerfest i Finnmark, men kanskje er det flere steder som heter det.
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 07 Okt 2008 04:10:16

InnleggSkrevet: 30 Jul 2011 03:26:47    Tittel: Re: Sigrid Markusdatter gift Kopperdal Svar med Sitat

I folketellingen 1910 går etternavnet Schie igjen spesielt i Rakkestad, Skiptvet og Christiania, men også enkelte andre steder i landet.

( Et lite OBS her,- nålevende personer skal som hovedregel ikke omtales i forumet av hensyn til personvernet, og her vet vi ikke når sønnen fra første ekteskap ble født og om vedkommende fortsatt lever.. Punkt 10: http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=11709 )

mvh
Linda
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 30 Nov 2004 08:25:00

InnleggSkrevet: 30 Jul 2011 10:55:41    Tittel: Re: Sigrid Markusdatter gift Kopperdal Svar med Sitat

Samme Sigrid etterlyst i Østfold, ukjent sted;
http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=97642
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 23 Mar 2008 09:25:17

InnleggSkrevet: 31 Jul 2011 22:53:39    Tittel: Re: Sigrid Markusdatter gift Kopperdal Svar med Sitat

Hei dere som hjelper meg.

Sorry, mente ikke å etterlyse denne sønnen, bare som en opplysning om at hun hadde en.

Vidre har jeg fått vite, av en kussine av mor, at Sigrid bodde på Veum. Usikker på om det er Onsøy eller Fredrikstad kommune, muligens Rolvsøy også.

Med hilsen
E M Fjeld
Til Toppen
Skjult navn

Ble registrert: 27 Nov 2008 04:07:44

InnleggSkrevet: 10 Okt 2011 17:31:34    Tittel: Re: Sigrid Markusdatter gift Kopperdal Svar med Sitat

Hei
Åpnet din forespørsel p.g.a. navnet Kopperdal. Mener å kjenne navnet fra lokalmiljøet rundt Fredrikstad. I ditt siste innlegg fremkommer det at kusinen skal ha bodd på Veum.
Veum ligger nord i Fredrikstad........OG Kopperdal en et lite sted/husmannsplass kanskje noen få km. nord for Veum, på grensen til Rolvsøy.
Håper mine antydninger har noe gehalt, og kan hjelpe deg videre.
Mvh
John Erik
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start nytt emne Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp filer til dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet