| Vis forrige emne :: Vis neste emne |
| Av |
Innlegg |
Skjult navn
Ble registrert: 05 Jan 2009 11:47:59 Innlegg: 84 Bosted: MOSBY
|
Skrevet: 27 Sep 2011 12:52:32 Tittel: Skanner |
|
|
Jeg er på jakt etter en håndskanner som jeg kan bruke til å skanne gamler dokumenter o.l når jeg er på farten, enten i biblioteker arkiver etc. Fikk et tilbud i innboksen fra IRIScan Book 2. Er litt i tvil om dette er et godt tilbud. Håper det er noen som har et råd i den forbindelse? Her er adressen til forhandleren
http://www.irislink.com/c2-1991-225/IRIScan-Book-2.aspx
mvh
Erling Sandø |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 12 Aug 2010 12:20:04 Innlegg: 1682 Bosted: FJERDINGBY
|
Skrevet: 27 Sep 2011 19:02:50 Tittel: Re: Skanner |
|
|
Hei
Jeg har kjøpt endel varer fra Pixmania og er meget fornøyd.
Se hva de har av scannere. De er noe billigere tror jeg. (Det er 10 sider)
http://www.pixmania.com/no/no/r/scanner |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
|
Skrevet: 27 Sep 2011 21:29:56 Tittel: Re: Skanner |
|
|
Mange takk for et godt tips. Dette vil jeg studere nøyere. En kan aldri forspør seg , ser det ut til
Erling Sandø |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
Ble registrert: 26 Okt 2007 09:42:22 Innlegg: 33 Bosted: OSLO
|
Skrevet: 28 Sep 2011 20:26:51 Tittel: Re: Skanner |
|
|
Det er også mulig å bruke et digitalkamera, pass på å holde det rett (vinkelrett) på siden, har brukt det med stort hell også når texten skal leses med ocr.
Hvis det er mange sider er det best å ha et stativ, bruker dette mye, fungerer meget bra.
Håndscanneren det ligger link til i innlegget over er nok likevel overlegen på trykt text, men kameraet er jo fint til bilder, avfotografert materiale osv. Og i gamle bøker trenger man presse sidene flate eller risikere å skade sidene. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Skjult navn
|
Skrevet: 28 Sep 2011 22:21:36 Tittel: Re: Skanner |
|
|
Ang. Skanner.Ja, jeg er takknemlig for alle tips.Det med å bruke digitalkamera har jeg selv prøvd i liten grad, men på et møte i den lokale avdelingen fikk jeg se noen eksempler fra en som hadde brukt slike fotograferte sider i sin slektsbok. Jeg ble egentlig imponert over resultatet. Men det krever vel litt øvelse og erfaring. Uansett et billigere alternativ og økte ferdigheter i fotografering er nok sikkert et pluss i slektsarbeidet.
mvh |
|
| Til Toppen |
|
 |
|